•  Stort sortiment
  •  Trygg betalning
0
Din varukorg är tom!

Retur / Reklamation

 

Ångerrätt

Som kund har du rätt att returnera en enstaka vara eller hela din beställning (nedan varan) om du inte är nöjd. Från det att du mottagit din beställning gäller ångerrätten i 14 dagar.

För att ångerrätten skall kunna tillämpas gäller följande:

    • Varan får endast provas för kontroll av dess passform. Vid tecken på användning godkänns inte returen till fullo och en värdeminskning av varan kommer tillämpas.
    • Varan får inte ha kommit till skada på något vis (tänk därför på att förpacka din retur ordentligt så att den klarar transportörens hantering).
    • All originalmärkning/plombering skall sitta kvar på varan och originalförpackningen skall returneras i oförändrat skick.
    • Streckkoden som sitter på varan eller varans emballage måste sitta kvar vid retur.
    • Ångerrätten gäller även sängtillbehör som tex bäddset, kuddar, täcken mm i obruten förpackning.
    • Du får inte tejpa, klistra fast lappar eller dylikt direkt på produktens originalförpackning.
    • Varan skickas inom 14 dagar från det att du mottagit din leverans.

Om den returnerade varan ej uppfyller ovannämnda krav så kommer vi att debitera dig 250 SEK för frakt- och extra hanteringskostnader och tillämpa en värdeminskning av returer som ej är i originalskick.

Om returen skickas efter 14 dagar men inom 60 dagar debiteras en extra avgift om 250 SEK.

Varor som returneras senare än 60 dagar kommer att återsändas på kundens bekostnad.

 

Så här gör du för att returnera en vara eller order till oss:

- Om Du vill få en förbetald returfraktsedel:

Vi erbjuder en förbetald returfraktsedel med spårbar frakt för 159:-.

Beloppet dras av före återbetalning när returen ankommit till oss.

Skicka aktuellt ordernummer till [email protected] så mailas fraktsedel till dig som du kan skriva ut.

Tänk på att spara kvittot som du får hos ombudet vid inlämningen. På så sätt kan du följa returen via transportörens hemsida och detta är också ett bevis på att du har lämnat in kollit.

- Om Du själv vill hantera returfrakten:

Om Du själv vill betala returfrakten är du ansvarig för att returen kommer till oss i oskadat skick. Vi rekommenderar att Du skickar spårbart. Vi löser inte ut paket mot postförskott samt hämtar inte ut kollin hos ombud.

Returadress:

Home by Sweden Distribution AB
Järnbruksvägen 5
372 52 Kallinge

Telefonnummer för avisering om transportören kräver detta: 0709-426575

Returen måste ha kommit oss tillhanda inom 14 dagar från dagen då leveransen mottogs av Dig.

Ange orsak till din retur på följesedeln som medföljde i leveransen och bifoga denna med returen. Du behöver inte kontakta oss för att få ett returnummer eller godkännande. Även konsumentverkets ångerblankett på nedanstående länk kan användas för att ångra köpet:

https://www.konsumentverket.se/contentassets/c78f43844da74c7786821d8d12a98b5a/angerblankett_konsumentverket_150817.pdf

Återbetalning för retur sker i samband med att vi hanterar returen inom 14 dagar efter att den kommit tillbaka till oss.

 

Bytesrätt

Home by Sweden Distribution AB har ingen bytesrätt utan du måste utnyttja din ångerrätt enligt ovan och beställa en ny vara.

 

Outlöst leverans

Paket som inte löses ut går i retur till oss vanligtvis efter 14 dagar. Då en sådan retur ankommer till oss återbetalar vi varans belopp inom 10 arbetsdagar med ett avdrag på 250 SEK för hantering av returen.

 

Reklamation eller felleverans

Vi kontrollerar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss på [email protected] för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

  • Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Bifoga gärna bild.
  • Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, arn.se

 

Utgående frakt debiteras vid retur/outlöst kolli.

Vi förbehåller oss rätten att förändra villkoren utan avisering.

 

 

 

 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen